Blog

UČENÍ HROU - SLUNEČNÍ SOUSTAVA A MAGNETISMUS

14.03.2018 21:30

UČENÍ HROU

14.03.2018 21:26
souhvězdí - výroba a vyprávění a lunární fáze

UČENÍ HROU

14.03.2018 21:23
Lunární fáze, řez planetou a pohyb planety Země kolem Slunce, pohyb měsíce kolem Země

UČENÍ HROU

14.03.2018 21:12
Nenewtonská kapalina - bramborový škrob, voda a potravinářská barva, čtyři živly - ohen, voda, vzduch a půda - výroba sopky na závěr, spojení všech živlů...

UČENÍ HROU

14.03.2018 21:10

UČENÍ HROU

14.03.2018 21:07
udrží se pecka od citronu v oleji nebo v obarvené vodě, rozklad barev - lentilky

UČENÍ HROU

14.03.2018 21:05
výroba planet Sluneční soustavy

UČENÍ HROU

14.03.2018 21:01

UČENÍ HROU

14.03.2018 20:59

UČENÍ HROU

14.03.2018 20:57

UČENÍ HROU

14.03.2018 20:55

UČENÍ HROU

14.03.2018 20:53

UČENÍ HROU

14.03.2018 20:51

UČENÍ HROU

14.03.2018 20:50

UČENÍ HROU

14.03.2018 20:48

UČENÍ HROU vědecké pokusy

14.03.2018 20:46

UČENÍ HROU

14.03.2018 20:44

Robotická ruka z Hvězdných válek se stala skutečností

14.07.2016 07:52
https://e-svet.e15.cz/technika/roboticka-proteza-luke-inspirovana-hvezdnymi-valkami-miri-na-trh-1307872#utm_medium=selfpromo&utm_source=newsletter&utm_campaign=e15news

MONTESSORI DOMA XV.

06.05.2016 07:44
Praktická část  Praktické využití Metody Montessori v domácím prostředí   Cílem praktické části této bakalářské práce je seznámit Vás a případně další zájemce s naší domácí školou, při které používáme metodu Marie Montessori a její pomůcky.  I já si ráda udělám zpětnou vazbu,...

MONTESSORI XII.

03.05.2016 07:36
INDIVIDUÁLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ  Charakteristika individuálního vzdělávání  Individuální vzdělávání je novým pojmem pro dříve používané názvy domácí vzdělávání či domácí škola. Pro individuální vzdělávání je charakteristické to, že vyučujícím je rodič. Ve většině případů jsou to tedy rodiče...

MONTESSORI DOMA XI.

02.05.2016 07:00
Podnětné myšlenky Marie Montessori  Zajímavé myšlenky Marie Montessori, které nás mohou oslovit, i v dnešní době jsem čerpala z knihy: Zelinková Olga, „Pomoz mi, abych to dokázal sám“(strana č. 17,  18).  • „Dítě je tvůrcem sebe sama“ – samo má rozhodující vliv na svůj vývoj....

MONTESSORI DOMA X.

01.05.2016 06:56
2.6. Chování dospělého k dítěti  Dospělý je ve svém vztahu k dítěti egocentrický. Všechno, co se dotýká duše dítěte, posuzuje podle svých vlastních měřítek, což zákonitě musí vést ke stále se prohlubujícímu nepochopení. Z tohoto úhlu pohledu se mu dítě zdá být prázdným tvorem, kterého má...

MONTESSORI DOMA IX.

30.04.2016 06:44
2.5. Svobodné jednání  V připraveném prostředí, se děti učí vždy znovu a znovu dobrovolně si zvolit nějakou konkrétní činnost z různých nabízených možností. Děti se samy rozhodnou, zda práci udělají samy, či s druhými, samy si určí, co budou dělat, a v zásadě se rozhodují i o délce své...

MONTESSORI DOMA VIII.

30.04.2016 06:39
2.4. Připravené prostředí  Vývoj dítěte probíhá vždy jenom v určitém prostředí, ve kterém se vyskytuje a které ho obklopuje. Předem připravené prostředí je podstatnou pomocí, kterou dítěti poskytuje dospělý (rodič, učitel). Nabídka připraveného prostředí se musí přizpůsobit vývojovým...

MONTESSORI DOMA VII.

29.04.2016 06:35
2.3. Koncentrace  Marie Montessori pozorovala, že již malé děti jsou schopny velkého soustředění. Zjistila, že právě soustředění je podstatným předpokladem zdravého vývoje dítěte. Marie Montessori zjistila, že koncentrace dítěte je vyjadřována a opakována opakovaným jednáním z vlastní vůle a...

MONTESSORI DOMA VI.

25.04.2016 06:28
Citlivá fáze pro pohyb  Úplně malé dítě se často ve svém prostoru pohybuje klátivě. Pomocí svých nekoordinovaných pohybů se pokouší sahat po věcech, které jsou v jeho dosahu. Stále k něčemu vztahuje ruce, posiluje tak svoje svalstvo a cvičí koordinaci mezi viděním a dotykem. Pohyby postupně...

MONTESSORI DOMA V.

24.04.2016 06:22
2.2. Senzitivní fáze vývoje  Po narození se novorozenec ocitá v roli úplné závislosti na svém okolí. Od svého okolí vyžaduje láskyplnou péči svých rodičů, výživu a další tělesné potřeby. V knize Haralda Ludwiga  „ Vychováváme a vzděláváme s  M. Montessorivou“ na straně 27, 28 mě...

RADOST ZE ŽIVOTA - ŠKOLA

15.04.2016 16:56
Od roku 1849 se ve školách stále učíme stejné věci.  Od té doby se toho moc nezměnilo, hlavně frontální výuka. Je však dnes v pořádku učit děti stejným způsobem jak jsme byli vyučováni my, naši rodiče, naši prarodiče, naši praprarodiče.... Co je dobře? Život je v neustálem pohybu a proto i my...

DIGITÁLNÍ DĚTI X DIGITÁLNÍ RODIČE

19.03.2016 13:09
DIGITÁLNÍ DĚTI X DIGITÁLNÍ RODIČE   DĚTI SE UČÍ POMOCÍ CHYB, toho je dokladem dnešní digitalizace světa. Pokud je něco chybně, tak to  nefunguje.....a tady začíná mé zamyšlení.... Dnešní doba se strašně zrychlila, co všechno musíme stihnout - být samy sebou, být manželkou/manželem, být...

M. Montessori - DESATERO PRO RODIČE

19.03.2016 10:57
Desatero podle Marie Montessori   Na dítě nesahej, pokud tě k tomu nevyzve, ať už jakoukoliv formou. Nikdy o dítěti nemluv špatně, v jeho přítomnosti i nepřítomnosti. Soustřeď se na posilování a pomáhání rozvoje toho, co je na dítěti dobré tak, aby zbývalo méně a méně prostoru pro to, co...

MONTESSORI DOMA IV.

29.02.2016 08:38
Vidím na dětech i na sobě samé, že to, co říká Čínské přísloví: Slyším, ZAPOMÍNÁM, Vidím, PAMATUJI SI, Dělám, ROZUMÍM. Je pro všechny bytosti to, co by měli zažít a prožít. 1.    Výchova dítěte v raném věku 1.1.Pohled Marie Montessori na malé dítě Marie Montessori byla přesnou a...

MONTESSORI III.

25.02.2016 08:37
"POMOZ MI, ABYCH TO DOKÁZAL SÁM" Člověk, jehož pravá přirozenost spočívá ve schopnosti svobodně se rozvíjet a neustále se zdokonalovat. Člověk, jehož skutečná velikost se projeví v okamžiku, kdy ho zbavíme pout nejen zjevného, ale i skrytého duševního útlaku a poskytneme mu prostor...

MONTESSORI DOMA II.

20.02.2016 14:34
Metoda Marie Montessori Výchova dítěte je velmi těžký a zodpovědný úkol. Velikost lidské osobnosti se začíná formovat v okamžiku narození a první dva roky jsou z hlediska vývoje osobnosti těmi nejdůležitějšími v celém lidském životě. Vše, čím v jádru jsme,...

MONTESSORI DOMA I.

10.02.2016 22:43
MARIE MONTESSORI  Musíme si uvědomit, že v době, kdy Marie Montessori žila a předávala své myšlenky a metodu do okolního světa, byly podmínky výchovy i přístup lidí k dětem odlišný nežli dnes. Dítě bylo vnímáno, jako něco, co nic neumí, nezná a musíme ho naplnit vědomostmi a...

MAMINKA UMŘELA

31.01.2016 21:58
MAMINKA UMŘELA Dnes ráno  28.1. 2016 jsem se probudila s úsměvem na rtu a pocitem vnitřního klidu a úplné míru, o hodinu později jsem už věděla proč, moje maminka umřela. Odešla velmi rychle v klidu a míru, nadechla se a usnula, sestřička mi řekla, že by takovou smrt přála svým rodičům, bylo...
Všechny články